Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Tai etninės kultūros ir istorijos pradžiamokslis. Jo tikslas – naudojant eksponatus, vaizdines rekonstrukcijas bei didaktines priemones ugdyti būsimą muziejaus lankytoją. Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas.

Penkis kartus per metus dalyvavę programos užsiėmimuose mokiniai gauna Muziejaus draugo privilegiją ir kartu su šeima vienerius metus nemokamai lanko muziejaus ekspozicijas ir parodas.

Edukacines programas prašome užsisakyti iš anksto telefonu (8-5) 262 94 26 arba el. paštu edukacija@lnm.lt

Dalyvių skaičius vienoje grupėje – nuo 10 iki 25 žmonių.

Edukacinio užsiėmimo kaina:
per mokslo metus nuo rugsėjo 1 d. iki birželio 1 d. vienam mokiniui – 0,50 Eur


Istorija

Pirmą kartą muziejuje (1–4 kl.)

Mokiniai susipažįsta su muziejumi kaip institucija. Pamokos tikslas – sužadinti mokinių smalsumą, patirti atradimo džiaugsmą ir skatinti tyrinėjimą. Atliekamos kūrybinės užduotys.

Akmens amžius Lietuvoje (3–4 kl.)

Pasakojama apie pirmųjų į dabartinės Lietuvos teritoriją atsikrausčiusių medžiotojų klajoklių gyvenimą, darbo įrankius, verslus, buitį. Parodomas seniausias žynio kapas, kuriam beveik aštuoni tūkstančiai metų; supažindinama su didžiaisiais akmens amžiaus išradimais, kuriais žmogus naudojasi ir šiandien: kirviu su kotu, žvejo mazgu, keramika, pluošto apdirbimu. Mokiniai gali paliesti strėlių antgalius, rėžtukus, titnaginius ir akmeninius kirvukus, žmogaus naudotus prieš penkis tūkstančius metų.

Baltų gentys (3–4 kl.)

Pasakojama apie baltų genčių istoriją, gyvenimo būdą. Apžiūrimi papuošalai: segės, smeigtukai, antkaklės, apyrankės. Jų nešiojimo būdą puikiai iliustruoja eksponuojamos kostiumų kopijos. Papuošalai gausiai ornamentuoti. Atliekamos praktinės užduotys.

Menas akmens amžiuje (3–4 kl.)

Priešistorinis menas yra žinia, pasiųsta mums tų laikų kūrėjų. Ekspozicijoje mokiniai susipažįsta su akmens amžiaus žmogaus – menininko kūriniais, kurie buvo susiję su tikėjimu, laidojimu ir kitomis dvasinio gyvenimo sritimis. Šią žinią suvokdami kaip ženklą, mokiniai gali atkartoti ir interpretuoti atlikdami praktines užduotis.

Vilniaus legendos (1–4 kl.)

Vaikai, keliaudami po muziejaus teritoriją, išgirsta legendas, kaip buvo įkurtas Vilniaus miestas, pastatyta Gedimino pilis, kur Bokšto kalne paslėpti lobiai, kada ir kodėl pastatyti Trys kryžiai, kodėl Vilnius apjuostas gynybine siena, apie sienos bastėjoje gyvenusį slibiną.

Sostinės istorija nuo Gedimino laiškų Hanzos miestams

Gedimino pilies bokšte vykstančiame užsiėmime pasakojama apie Vilniaus miesto įkūrimą, apie Vilniaus pilių gynybinę sistemą kovose su Kryžiuočių ordinu. Pristatomi reikšmingiausi sostinės istorijos įvykiai. Vyksta viktorina „Ar pažįsti savo miestą“.

Lietuvos valstybės sukūrimas. Karalius Mindaugas (3–4 kl.)

Pasakojama apie XIII a. baltų gentis ir jų kaimynus. Pristatoma Mindaugo asmenybė ir reikšmė baltų genčių vienijimo ir Lietuvos valstybės kūrimo procese. Užsiėmimas pagyvinamas iliustracine didaktine medžiaga, teatralizuotu žaidimu „Mindaugo karūnacija“.

Heraldika (3–4 kl.)

Išaiškinamos herbo sudarymo taisyklės, herbo skydo, spalvų ir figūrų prasmės, aptariami kilmingų giminių ir miestų herbai. Vaikai kuria savo giminės herbą.

Uždrausta knyga. Daraktorių mokykla (3–4 kl.)

Pasakojama apie lietuviškos spaudos draudimą, knygnešius, pavojingą lietuviškos knygos kelią į Didžiąją Lietuvą. Improvizuotoje „slaptojoje mokykloje“ mokiniai rašo su žąsies plunksna ir grifeliu ant grifelinės lentelės, skaito spaudos draudimo laikų elementorių.

Žalgiris (3–4 kl.)

Atkartojant natūralų reljefą sukurtame didžiausiame Žalgirio mūšio makete pavaizduotas kulminacinis momentas, kai į mūšio lauką grįžta Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytauto pulkai. Besikaunančias puses vaizduoja daugiau nei 1000 kareivių figūrėlių. Vėliavos, šarvai, karių ginklai ir apranga atkurti pagal išlikusius istorinius šaltinius. Išsamiai pristatoma mūšio vietovė, svarbiausi mūšyje dalyvavę karo vadai. Ekspozicijoje rodomi autentiški kovų su kryžiuočiais ginklai. Praktinė užduotis – vaikai gaminasi mūšio vėliavėlę.

Iš rašto istorijos (3–4 kl.)

Mokiniai sužino, kaip atsirado raštas, kas ir kada jį sukūrė, kokie buvo naudojami ženklai Lietuvoje iki krikščionybės. Praktinė užduotis – pasidaryti mažą knygelę.

Ženklai ant skydo (4 kl.)

Pamokėlės metu susipažinsite su Lietuvos istorinio valstybingumo simboliais, jų atsiradimo istorijomis. Sužinosite ką reiškė mūsų protėviams Vytis, ką simbolizuoja Gediminaičių stulpai, Vyčio kryžius ir kt. Atliksite interaktyvias užduotis.

Etninė kultūra

Mūsų senolių verslai (3–4 kl.)

Muziejuje gausu žemdirbystės, gyvulininkystės, bitininkystės, linininkystės, žvejybos rakandų. Supažindinama tradiciniais darbo įrankiais, darbo papročiais. Pasakojimas paįvairinamas mįslėmis, patarlėmis, priežodžiais. Panaudojant muziejinius eksponatus atliekamos praktinės užduotys.

Mūsų senolių buitis (3–4 kl.)

Vaikai senolių trobų interjeruose susipažįsta su senaisiais buities daiktais, aptaria jų paskirtį. Mokiniai patiria pažinimo džiaugsmą, supranta, kad daugelis sodiečio trobos įrenginių turėjo ir išskirtinę reikšmę: saugojo nuo negandų, padėjo dirbti ir gyventi. Praktinė užduotis – dėlionė.

Duonos kelias (1–2 kl.)

Muziejuje saugomi senieji darbo įrankiai mokiniams padeda perprasti javų sėjos, kirtimo ir kūlimo darbus, grūdų malimo bei duonos kepimo procesus. Atliekama praktinė užduotis.

Močiutės kraitinės skrynios paslaptys (3–4 kl.)

Užsiėmimo metu mokiniai sužino, kodėl skrynios tarp lietuvių liaudies baldų užėmė išskirtinę vietą. Susipažįsta su jų puošyba, ornamentika, simbolika, regioniniais skirtumais. Mena mįsles, išmoksta palinkėjimų, papročių. Praktinė užduotis – ornamentuoti, štampuoti skrynias.

Šventieji sodybų globėjai (3–4 kl.)

Mokiniai supažindinami su nuostabiu senosios lietuvių liaudies skulptūros pasauliu. Sužino, kas tokie buvo dievdirbiai, kur ir kodėl buvo statomi kryžiai, koplytėlės, stogastulpiai. Aptariama liaudies skulptūros šventųjų ikonografija: kodėl šv. Agota vaizduojama laikanti duonos kepalą, kodėl raitas ant žirgo šv. Jurgis smeigia ietį į išžiotus slibino nasrus, kodėl šv. Rokas visada vaizduojamas su šuneliu ir pan. Praktinė užduotis pasirinktinai – sukurti kryžiaus viršūnę – saulutę arba sudėlioti šventojo dėlionę.

Tautinio kostiumo spalvos (3–4 kl.)

Pasakojama tautinio kostiumo istorija. Apžiūrimi atskirų Lietuvos etninių sričių drabužiai, aptariami būdingiausi bruožai ir skirtumai. Praktinė užduotis – nuspalvinti nupieštą kostiumą ir atpažinti, kuriai etninei sričiai jis priklauso. Dedama Tautinio kostiumo dėlionė.

Apavas keliauja per epochas (2–4 kl.)

Pasakojama apavo istorija. Apžiūrimos senolių avėtos vyžos, naginės, kojenos, klumpės, medpadžiai ir kt. Užsiėmimas pagyvinamas mįslėmis, patarlėmis, iliustracine medžiaga. Praktinė užduotis – raukiama naginė.

Vaikai ir žaislai (1–4 kl.)

Supažindinama su senolių vaikystės pramogomis. Leidžiama žaisti senovinių žaislų kopijomis, aiškinama, kaip žaislai buvo daromi. Žaidžiami kaimo vaikų ir piemenėlių žaidimai, sekamos pasakos.

Kalendorinės šventės (1–4 kl.)

Kalendorinių švenčių rate kiekvienas vaikas tampa aktyviu dalyviu.

Užgavėnės

Teatralizuotame edukaciniame užsiėmime supažindinama su tradicinių kaukių gamyba, pagrindiniais šventės personažais (velniu, žydeliu, gerve, Kanapiniu, Lašininiu, More ir kt.). Vaikai mokosi Užgavėnių oracijų, žaidimų. Pasipuošę kaukėmis, pasiėmę tarškynes varo žiemą: „Žiema, žiema, bėk iš kiemo“.

Velykos

Supažindinama su Velykų papročiais ir tradicijomis, kiaušinių dažymo ir marginimo būdais, ornamentais, spalvomis. Vaikai piešia margučių raštų simbolius, aiškinasi jų reikšmę, ridinėja ir daužauja margučius.

Vėlinės

Pasakojama apie mirusiųjų paminėjimo papročius. Akcentuojami svarbūs šios šventės momentai – liūdesys ir ilgesys. Piešiamos lietuviškos saulutės, karpomi lietuviškų kryžių karpiniai.

Nuo advento iki Trijų karalių

Pasakojama apie laikotarpį, kai gamta tarsi apmirusi – tai laukimo metas. Prisimenami laikotarpio papročiai: darbai, draudimai, burtai, spėjimai. Vaikai mokosi žaisti advento žaidimus. Pasakojama apie Kūčių (šeimos šventės) vakarienę – apeigas, valgius, Kalėdų šventę, Naujųjų metų sutikimą ir Trijų karalių apsilankymą. Klausomasi advento ir Kalėdų dainų. Praktinė užduotis – pasidaryti kalėdinių žaislų.

Trimetė pradinukų mokyklėlė

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Programa „Trimetė pradinukų mokyklėlė“

Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas

Tai etninės kultūros ir istorijos pradžiamokslis. Jo tikslas – naudojant eksponatus, vaizdines rekonstrukcijas bei didaktines priemones ugdyti būsimą muziejaus lankytoją. Mokyklėlėje aiškinama įvairių apeigų prasmė, mokomasi pažinti daiktą kaip istorijos liudininką, daugiau sužinoti apie savo kilmę. Pokalbiai pradinukams padeda ugdyti gimtąją kalbą, rasti tikslų žodį, aiškintis sąvokas.

Penkis kartus per metus dalyvavę programos užsiėmimuose mokiniai gauna Muziejaus draugo privilegiją ir kartu su šeima vienerius metus nemokamai lanko muziejaus ekspozicijas ir parodas.

Edukacines programas prašome užsisakyti iš anksto telefonu (8-5) 262 94 26 arba el. paštu edukacija@lnm.lt

Dalyvių skaičius vienoje grupėje – nuo 10 iki 25 žmonių.

Edukacinio užsiėmimo kaina:
per mokslo metus nuo rugsėjo 1 d. iki birželio 1 d. vienam mokiniui – 0,50 Eur


Istorija

Pirmą kartą muziejuje (1–4 kl.)

Mokiniai susipažįsta su muziejumi kaip institucija. Pamokos tikslas – sužadinti mokinių smalsumą, patirti atradimo džiaugsmą ir skatinti tyrinėjimą. Atliekamos kūrybinės užduotys.

Akmens amžius Lietuvoje (3–4 kl.)

Pasakojama apie pirmųjų į dabartinės Lietuvos teritoriją atsikrausčiusių medžiotojų klajoklių gyvenimą, darbo įrankius, verslus, buitį. Parodomas seniausias žynio kapas, kuriam beveik aštuoni tūkstančiai metų; supažindinama su didžiaisiais akmens amžiaus išradimais, kuriais žmogus naudojasi ir šiandien: kirviu su kotu, žvejo mazgu, keramika, pluošto apdirbimu. Mokiniai gali paliesti strėlių antgalius, rėžtukus, titnaginius ir akmeninius kirvukus, žmogaus naudotus prieš penkis tūkstančius metų.

Baltų gentys (3–4 kl.)

Pasakojama apie baltų genčių istoriją, gyvenimo būdą. Apžiūrimi papuošalai: segės, smeigtukai, antkaklės, apyrankės. Jų nešiojimo būdą puikiai iliustruoja eksponuojamos kostiumų kopijos. Papuošalai gausiai ornamentuoti. Atliekamos praktinės užduotys.

Menas akmens amžiuje (3–4 kl.)

Priešistorinis menas yra žinia, pasiųsta mums tų laikų kūrėjų. Ekspozicijoje mokiniai susipažįsta su akmens amžiaus žmogaus – menininko kūriniais, kurie buvo susiję su tikėjimu, laidojimu ir kitomis dvasinio gyvenimo sritimis. Šią žinią suvokdami kaip ženklą, mokiniai gali atkartoti ir interpretuoti atlikdami praktines užduotis.

Vilniaus legendos (1–4 kl.)

Vaikai, keliaudami po muziejaus teritoriją, išgirsta legendas, kaip buvo įkurtas Vilniaus miestas, pastatyta Gedimino pilis, kur Bokšto kalne paslėpti lobiai, kada ir kodėl pastatyti Trys kryžiai, kodėl Vilnius apjuostas gynybine siena, apie sienos bastėjoje gyvenusį slibiną.

Sostinės istorija nuo Gedimino laiškų Hanzos miestams

Gedimino pilies bokšte vykstančiame užsiėmime pasakojama apie Vilniaus miesto įkūrimą, apie Vilniaus pilių gynybinę sistemą kovose su Kryžiuočių ordinu. Pristatomi reikšmingiausi sostinės istorijos įvykiai. Vyksta viktorina „Ar pažįsti savo miestą“.

Lietuvos valstybės sukūrimas. Karalius Mindaugas (3–4 kl.)

Pasakojama apie XIII a. baltų gentis ir jų kaimynus. Pristatoma Mindaugo asmenybė ir reikšmė baltų genčių vienijimo ir Lietuvos valstybės kūrimo procese. Užsiėmimas pagyvinamas iliustracine didaktine medžiaga, teatralizuotu žaidimu „Mindaugo karūnacija“.

Heraldika (3–4 kl.)

Išaiškinamos herbo sudarymo taisyklės, herbo skydo, spalvų ir figūrų prasmės, aptariami kilmingų giminių ir miestų herbai. Vaikai kuria savo giminės herbą.

Uždrausta knyga. Daraktorių mokykla (3–4 kl.)

Pasakojama apie lietuviškos spaudos draudimą, knygnešius, pavojingą lietuviškos knygos kelią į Didžiąją Lietuvą. Improvizuotoje „slaptojoje mokykloje“ mokiniai rašo su žąsies plunksna ir grifeliu ant grifelinės lentelės, skaito spaudos draudimo laikų elementorių.

Žalgiris (3–4 kl.)

Atkartojant natūralų reljefą sukurtame didžiausiame Žalgirio mūšio makete pavaizduotas kulminacinis momentas, kai į mūšio lauką grįžta Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytauto pulkai. Besikaunančias puses vaizduoja daugiau nei 1000 kareivių figūrėlių. Vėliavos, šarvai, karių ginklai ir apranga atkurti pagal išlikusius istorinius šaltinius. Išsamiai pristatoma mūšio vietovė, svarbiausi mūšyje dalyvavę karo vadai. Ekspozicijoje rodomi autentiški kovų su kryžiuočiais ginklai. Praktinė užduotis – vaikai gaminasi mūšio vėliavėlę.

Iš rašto istorijos (3–4 kl.)

Mokiniai sužino, kaip atsirado raštas, kas ir kada jį sukūrė, kokie buvo naudojami ženklai Lietuvoje iki krikščionybės. Praktinė užduotis – pasidaryti mažą knygelę.

Ženklai ant skydo (4 kl.)

Pamokėlės metu susipažinsite su Lietuvos istorinio valstybingumo simboliais, jų atsiradimo istorijomis. Sužinosite ką reiškė mūsų protėviams Vytis, ką simbolizuoja Gediminaičių stulpai, Vyčio kryžius ir kt. Atliksite interaktyvias užduotis.

Etninė kultūra

Mūsų senolių verslai (3–4 kl.)

Muziejuje gausu žemdirbystės, gyvulininkystės, bitininkystės, linininkystės, žvejybos rakandų. Supažindinama tradiciniais darbo įrankiais, darbo papročiais. Pasakojimas paįvairinamas mįslėmis, patarlėmis, priežodžiais. Panaudojant muziejinius eksponatus atliekamos praktinės užduotys.

Mūsų senolių buitis (3–4 kl.)

Vaikai senolių trobų interjeruose susipažįsta su senaisiais buities daiktais, aptaria jų paskirtį. Mokiniai patiria pažinimo džiaugsmą, supranta, kad daugelis sodiečio trobos įrenginių turėjo ir išskirtinę reikšmę: saugojo nuo negandų, padėjo dirbti ir gyventi. Praktinė užduotis – dėlionė.

Duonos kelias (1–2 kl.)

Muziejuje saugomi senieji darbo įrankiai mokiniams padeda perprasti javų sėjos, kirtimo ir kūlimo darbus, grūdų malimo bei duonos kepimo procesus. Atliekama praktinė užduotis.

Močiutės kraitinės skrynios paslaptys (3–4 kl.)

Užsiėmimo metu mokiniai sužino, kodėl skrynios tarp lietuvių liaudies baldų užėmė išskirtinę vietą. Susipažįsta su jų puošyba, ornamentika, simbolika, regioniniais skirtumais. Mena mįsles, išmoksta palinkėjimų, papročių. Praktinė užduotis – ornamentuoti, štampuoti skrynias.

Šventieji sodybų globėjai (3–4 kl.)

Mokiniai supažindinami su nuostabiu senosios lietuvių liaudies skulptūros pasauliu. Sužino, kas tokie buvo dievdirbiai, kur ir kodėl buvo statomi kryžiai, koplytėlės, stogastulpiai. Aptariama liaudies skulptūros šventųjų ikonografija: kodėl šv. Agota vaizduojama laikanti duonos kepalą, kodėl raitas ant žirgo šv. Jurgis smeigia ietį į išžiotus slibino nasrus, kodėl šv. Rokas visada vaizduojamas su šuneliu ir pan. Praktinė užduotis pasirinktinai – sukurti kryžiaus viršūnę – saulutę arba sudėlioti šventojo dėlionę.

Tautinio kostiumo spalvos (3–4 kl.)

Pasakojama tautinio kostiumo istorija. Apžiūrimi atskirų Lietuvos etninių sričių drabužiai, aptariami būdingiausi bruožai ir skirtumai. Praktinė užduotis – nuspalvinti nupieštą kostiumą ir atpažinti, kuriai etninei sričiai jis priklauso. Dedama Tautinio kostiumo dėlionė.

Apavas keliauja per epochas (2–4 kl.)

Pasakojama apavo istorija. Apžiūrimos senolių avėtos vyžos, naginės, kojenos, klumpės, medpadžiai ir kt. Užsiėmimas pagyvinamas mįslėmis, patarlėmis, iliustracine medžiaga. Praktinė užduotis – raukiama naginė.

Vaikai ir žaislai (1–4 kl.)

Supažindinama su senolių vaikystės pramogomis. Leidžiama žaisti senovinių žaislų kopijomis, aiškinama, kaip žaislai buvo daromi. Žaidžiami kaimo vaikų ir piemenėlių žaidimai, sekamos pasakos.

Kalendorinės šventės (1–4 kl.)

Kalendorinių švenčių rate kiekvienas vaikas tampa aktyviu dalyviu.

Užgavėnės

Teatralizuotame edukaciniame užsiėmime supažindinama su tradicinių kaukių gamyba, pagrindiniais šventės personažais (velniu, žydeliu, gerve, Kanapiniu, Lašininiu, More ir kt.). Vaikai mokosi Užgavėnių oracijų, žaidimų. Pasipuošę kaukėmis, pasiėmę tarškynes varo žiemą: „Žiema, žiema, bėk iš kiemo“.

Velykos

Supažindinama su Velykų papročiais ir tradicijomis, kiaušinių dažymo ir marginimo būdais, ornamentais, spalvomis. Vaikai piešia margučių raštų simbolius, aiškinasi jų reikšmę, ridinėja ir daužauja margučius.

Vėlinės

Pasakojama apie mirusiųjų paminėjimo papročius. Akcentuojami svarbūs šios šventės momentai – liūdesys ir ilgesys. Piešiamos lietuviškos saulutės, karpomi lietuviškų kryžių karpiniai.

Nuo advento iki Trijų karalių

Pasakojama apie laikotarpį, kai gamta tarsi apmirusi – tai laukimo metas. Prisimenami laikotarpio papročiai: darbai, draudimai, burtai, spėjimai. Vaikai mokosi žaisti advento žaidimus. Pasakojama apie Kūčių (šeimos šventės) vakarienę – apeigas, valgius, Kalėdų šventę, Naujųjų metų sutikimą ir Trijų karalių apsilankymą. Klausomasi advento ir Kalėdų dainų. Praktinė užduotis – pasidaryti kalėdinių žaislų.
Home buttonAtgal