Parodos kataloge pristatoma vieno žymiausių XIX a. pabaigos – XX a. pradžios belgų fotografų Léonard’o Misonne’o kūryba. Tarptautinį pripažinimą pelniusio menininko 60 darbų kolekcija yra puiki galimybė susipažinti su XIX a. pabaigoje susikūrusia piktorialistinės fotografijos mokykla. Svarbiausia piktorialistų kūrybos idėja, kurios laikėsi ir Léonard’as Misonne’as, skelbė, kad fotografija turi būti meniška.
Fotografas mėgo tobulinti negatyvus – tai darydavo juos apdorodamas, panaudodamas trintuką, plunksną. Toks negatyvų apdorojimas leido menininkui išgauti įvairias vaizdo interpretacijas. Tačiau technika Misonne’ui nebuvo pats svarbiausias dalykas, o tik priemonė išgauti savitą, gražesnį, meniškesnį ir tobulesnį vaizdą. Jo metodo ypatumas, anot fotografo, „slypi pačiame fotografavime“ – fotografuodamas jis stebi šviesą ir atmosferą, stengiasi užfiksuoti jų efektus. Gamta ir jos reiškiniai buvo išskirtinis Misonne’o fotografavimo objektas ir būtinas gražaus vaizdo veiksnys. Net ir negausiuose miesto siužetuose fotografas stengėsi įamžinti kokį nors gamtos reiškinį – lietų, rūką ar miglą. Pats save jis laikė gamtos fotografu. Misonne’o peizažai yra labai ekspresyvūs, žadinantys žiūrovo pojūčius ir emocijas, nostalgiją gamtos grožiui.

Kiti leidiniai


Léonard Misonne. Pakeliui… En passant…

Léonard Misonne. Pakeliui… En passant…

Kiti leidiniai

Vilnius, 2010. 100 p., lietuvių ir prancūzų k., ISBN 609-8039-05-4.
Sudarytoja Jūratė Gudaitė. Dailininkas Arūnas Prelgauskas, redaktorė Nijolė Deveikienė

Kaina: 5 Eur

Sneak insidePeržiūrėti kas viduje

Parodos kataloge pristatoma vieno žymiausių XIX a. pabaigos – XX a. pradžios belgų fotografų Léonard’o Misonne’o kūryba. Tarptautinį pripažinimą pelniusio menininko 60 darbų kolekcija yra puiki galimybė susipažinti su XIX a. pabaigoje susikūrusia piktorialistinės fotografijos mokykla. Svarbiausia piktorialistų kūrybos idėja, kurios laikėsi ir Léonard’as Misonne’as, skelbė, kad fotografija turi būti meniška.
Fotografas mėgo tobulinti negatyvus – tai darydavo juos apdorodamas, panaudodamas trintuką, plunksną. Toks negatyvų apdorojimas leido menininkui išgauti įvairias vaizdo interpretacijas. Tačiau technika Misonne’ui nebuvo pats svarbiausias dalykas, o tik priemonė išgauti savitą, gražesnį, meniškesnį ir tobulesnį vaizdą. Jo metodo ypatumas, anot fotografo, „slypi pačiame fotografavime“ – fotografuodamas jis stebi šviesą ir atmosferą, stengiasi užfiksuoti jų efektus. Gamta ir jos reiškiniai buvo išskirtinis Misonne’o fotografavimo objektas ir būtinas gražaus vaizdo veiksnys. Net ir negausiuose miesto siužetuose fotografas stengėsi įamžinti kokį nors gamtos reiškinį – lietų, rūką ar miglą. Pats save jis laikė gamtos fotografu. Misonne’o peizažai yra labai ekspresyvūs, žadinantys žiūrovo pojūčius ir emocijas, nostalgiją gamtos grožiui.

Home buttonAtgal