Apie parodąLeidiniaiKartografijaDailė

Kazio Varnelio kolekcijos turinys ir eksponavimo būdai atskleidžia kolekcininko interesų įvairovę, estetinius prioritetus ir žadina smalsumą. Be viso to, už kiekvieno eksponato dar slypi ne ką mažiau įdomi kelionės į šią kolekciją istorija. Susirašinėjimas su antikvaro salonais ir privačiais asmenimis, vertybių įsigijimo, jų tvarkymo ar restauravimo dokumentai pasakoja įstabias eksponatų paieškų ir suradimų istorijas, atskleidžia plačius Ameriką ir Europą aprėpusius Varnelio ryšius. Kaip ir kiti kolekcininkai, jis naudojosi meno rinkos gigantų Sotheby‘s ar Christie‘s, smulkesnių JAV ir Vakarų Europos salonų bei antikvarinių knygynų paslaugomis. Alexander Hertz and Co Inc. Books Niujorke, Bradford Galleries Šefilde, Umiastowski Books and Prints Londone, Reiss & Sohn Kionigštaine, Thulinso Stokholme, Maldis Vilniuje – šie kolekcininkų centrai Varneliui buvo puikiai žinomi. Kartais vertybių paieškos priminė painius detektyvus, į kuriuos įtraukiami jaunystės draugai ar kolegos.

Dokumentuose įamžinti intriguojantys, tačiau ne visuomet sklandūs procesai. Derybos, ginčai ar net atviri priekaištai buvo išskirtinį rinkinį formuojančio Varnelio kasdienybė. Laiškų ir dokumentų archyvas atskleidžia itin reiklaus, skrupulingo kolekcininko ir kliento paveikslą.

Nors Varnelio kolekciją privalu vertinti kaip visumą, tačiau kad būtų patogiau ją peržiūrėti, virtuali ekspozicija suskirstyta į tris dalis: leidiniai, senoji kartografija, dailė (grafika, tapyba, skulptūra). Eksponatų kelionės liudininkus – laiškus, įsigijimo ir tvarkymo dokumentus – papildo citatos, vertimai, trumpi paaiškinimai bei pačių eksponatų vaizdai. Būtina paminėti, kad dauguma kolekcininko veiklos užkulisius ir darbinę „virtuvę“ atskleidžiančių dokumentų visuomenei pristatomi pirmą kartą.

Parodą parengė Aistė Bimbirytė-Mackevičienė ir Daiva Vaišnienė.

 
 
 
 
 
 

Eksponatų istorijos

Apie parodąLeidiniaiKartografijaDailė

Kazio Varnelio kolekcijos turinys ir eksponavimo būdai atskleidžia kolekcininko interesų įvairovę, estetinius prioritetus ir žadina smalsumą. Be viso to, už kiekvieno eksponato dar slypi ne ką mažiau įdomi kelionės į šią kolekciją istorija. Susirašinėjimas su antikvaro salonais ir privačiais asmenimis, vertybių įsigijimo, jų tvarkymo ar restauravimo dokumentai pasakoja įstabias eksponatų paieškų ir suradimų istorijas, atskleidžia plačius Ameriką ir Europą aprėpusius Varnelio ryšius. Kaip ir kiti kolekcininkai, jis naudojosi meno rinkos gigantų Sotheby‘s ar Christie‘s, smulkesnių JAV ir Vakarų Europos salonų bei antikvarinių knygynų paslaugomis. Alexander Hertz and Co Inc. Books Niujorke, Bradford Galleries Šefilde, Umiastowski Books and Prints Londone, Reiss & Sohn Kionigštaine, Thulinso Stokholme, Maldis Vilniuje – šie kolekcininkų centrai Varneliui buvo puikiai žinomi. Kartais vertybių paieškos priminė painius detektyvus, į kuriuos įtraukiami jaunystės draugai ar kolegos.

Dokumentuose įamžinti intriguojantys, tačiau ne visuomet sklandūs procesai. Derybos, ginčai ar net atviri priekaištai buvo išskirtinį rinkinį formuojančio Varnelio kasdienybė. Laiškų ir dokumentų archyvas atskleidžia itin reiklaus, skrupulingo kolekcininko ir kliento paveikslą.

Nors Varnelio kolekciją privalu vertinti kaip visumą, tačiau kad būtų patogiau ją peržiūrėti, virtuali ekspozicija suskirstyta į tris dalis: leidiniai, senoji kartografija, dailė (grafika, tapyba, skulptūra). Eksponatų kelionės liudininkus – laiškus, įsigijimo ir tvarkymo dokumentus – papildo citatos, vertimai, trumpi paaiškinimai bei pačių eksponatų vaizdai. Būtina paminėti, kad dauguma kolekcininko veiklos užkulisius ir darbinę „virtuvę“ atskleidžiančių dokumentų visuomenei pristatomi pirmą kartą.

Parodą parengė Aistė Bimbirytė-Mackevičienė ir Daiva Vaišnienė.

 
 
 
 
 
 

vasario 26, 2019

Home buttonAtgal