2010 m. rugsėjo 17 d. 16 val. Lietuvos nacionaliniame muziejuje, Naujajame arsenale (Arsenalo g. 1), Lietuvos nacionalinis muziejus, Belgijos Karalystės ambasada Vilniuje ir Valonijos-Briuselio delegacija atidarė fotografijų parodą „Léonard Misonne. Pakeliui…“ Paroda eksponuojama Belgijos pirmininkavimo Europos Sąjungai proga. Paroda veiks iki lapkričio 14 d.
Spaudos konferencija rugsėjo 17 d. 15 val.
Parodoje „Léonard Misonne. Pakeliui…“ pristatoma vieno žymiausių XIX a. pabaigos – XX a. pradžios belgų fotografų Léonard’o Misonne’o kūryba. Pirmą kartą Lietuvoje eksponuojamų tarptautinį pripažinimą pelniusio menininko 60 darbų kolekcija yra puiki galimybė susipažinti su XIX a. pabaigoje susikūrusia piktorialistinės fotografijos mokykla. Svarbiausia piktorialistų kūrybos idėja, kurios laikėsi ir Léonard’as Misonne’as, skelbė, kad fotografija turi būti meniška.
Léonard’o Misonne’o kūrybos palikimą sudaro per 15 000 negatyvų, padarytų 1893–1930 metais. Beveik visa fotografo kūryba apima vieną, išskirtinę gamtos temą ir peizažo žanrą. Misonne’as labai mėgo tobulinti negatyvus – tai darydavo juos apdorodamas, panaudodamas trintuką, plunksną, teptuką. Toks negatyvų apdorojimas leido menininkui kurti įvairias vaizdo interpretacijas. Misonne’as buvo įsitikinęs, kad menas nėra tai, ką gali padaryti visi, priešingai – yra kažkas išskirtinio, ką gali padaryti tik nedaugelis. Šviesa buvo Misonne’o kūrybos pagrindas. Tačiau ir šviesą menininkas savo fotografijose mėgo perkurti, išgaudamas ypatingą, tik jo fotografiniams paveikslams būdingą apšvietimą. Naudodamas naujausius fotografijų apdorojimo metodus ir savo paties išrastą metodą, pavadintą „kraštutine riba“, Misonne’as sukūrė savitą estetiką. Metaforiškai įvardytą „kraštutinę ribą“ galima suvokti ne tik kaip fotografijų apdorojimo metodą, bet ir tiesiogiai, kaip ribą, žyminčią skirtumą tarp fotografijos ir piešinio, tarp tikrovės ir iliuzijos. Jis buvo įsitikinęs, kad menininkas savo kūriniui turi įkvėpti sielą, atiduodamas savąją.
Léonard’o Misonne’o kūryba ypač žavėjosi ir vertino jo amžininkas Vilniaus fotografas Janas Bułhakas. Fotografijos istorikai Léonard’o Misonne’o kūrybą priskiria vėlyvajam piktorializmui, kadangi svarbiausius savo kūrinius jis sukūrė po Pirmojo pasaulinio karo. Istoriniu požiūriu Léonard’o Misonne’o kūryba yra svarbi grandis tarp tradicijos ir modernybės.

Fotografijų paroda „Léonard Misonne. Pakeliui…“


Fotografijų paroda „Léonard Misonne. Pakeliui…“

2010 m. rugsėjo 17 d. 16 val. Lietuvos nacionaliniame muziejuje, Naujajame arsenale (Arsenalo g. 1), Lietuvos nacionalinis muziejus, Belgijos Karalystės ambasada Vilniuje ir Valonijos-Briuselio delegacija atidarė fotografijų parodą „Léonard Misonne. Pakeliui…“ Paroda eksponuojama Belgijos pirmininkavimo Europos Sąjungai proga. Paroda veiks iki lapkričio 14 d.
Spaudos konferencija rugsėjo 17 d. 15 val.
Parodoje „Léonard Misonne. Pakeliui…“ pristatoma vieno žymiausių XIX a. pabaigos – XX a. pradžios belgų fotografų Léonard’o Misonne’o kūryba. Pirmą kartą Lietuvoje eksponuojamų tarptautinį pripažinimą pelniusio menininko 60 darbų kolekcija yra puiki galimybė susipažinti su XIX a. pabaigoje susikūrusia piktorialistinės fotografijos mokykla. Svarbiausia piktorialistų kūrybos idėja, kurios laikėsi ir Léonard’as Misonne’as, skelbė, kad fotografija turi būti meniška.
Léonard’o Misonne’o kūrybos palikimą sudaro per 15 000 negatyvų, padarytų 1893–1930 metais. Beveik visa fotografo kūryba apima vieną, išskirtinę gamtos temą ir peizažo žanrą. Misonne’as labai mėgo tobulinti negatyvus – tai darydavo juos apdorodamas, panaudodamas trintuką, plunksną, teptuką. Toks negatyvų apdorojimas leido menininkui kurti įvairias vaizdo interpretacijas. Misonne’as buvo įsitikinęs, kad menas nėra tai, ką gali padaryti visi, priešingai – yra kažkas išskirtinio, ką gali padaryti tik nedaugelis. Šviesa buvo Misonne’o kūrybos pagrindas. Tačiau ir šviesą menininkas savo fotografijose mėgo perkurti, išgaudamas ypatingą, tik jo fotografiniams paveikslams būdingą apšvietimą. Naudodamas naujausius fotografijų apdorojimo metodus ir savo paties išrastą metodą, pavadintą „kraštutine riba“, Misonne’as sukūrė savitą estetiką. Metaforiškai įvardytą „kraštutinę ribą“ galima suvokti ne tik kaip fotografijų apdorojimo metodą, bet ir tiesiogiai, kaip ribą, žyminčią skirtumą tarp fotografijos ir piešinio, tarp tikrovės ir iliuzijos. Jis buvo įsitikinęs, kad menininkas savo kūriniui turi įkvėpti sielą, atiduodamas savąją.
Léonard’o Misonne’o kūryba ypač žavėjosi ir vertino jo amžininkas Vilniaus fotografas Janas Bułhakas. Fotografijos istorikai Léonard’o Misonne’o kūrybą priskiria vėlyvajam piktorializmui, kadangi svarbiausius savo kūrinius jis sukūrė po Pirmojo pasaulinio karo. Istoriniu požiūriu Léonard’o Misonne’o kūryba yra svarbi grandis tarp tradicijos ir modernybės.

rugsėjo 17, 2010 | Naujasis arsenalas, Arsenalo g. 1


Kitos naujienos

Home buttonAtgal